20071226_blue-mountains_mount-victoria_010_prokesovi_com

Blue Mountains – Mount Victoria

V době vánočních svátků 26. prosince 2007 jsem si zajel do Blue Mountains opět pozdravit hory, lesy a zvířátka. Cílová vlaková zastávka se jmenovala Mount Victoria. Tentokrát jsem jel sám. Cesta z hlavního nádraží v Sydney trvá přes 2,5 hodiny. Mě to však nevadí, protože cestování vlakem mám rád. Krom toho jsou zdejší vlaky klimatizované a velmi tiché. Při cestování si lze v klidu číst nebo relaxovat pohledem z okna do krásné a většinou zelené krajiny.

Mount Victoria je nejzápadněji položené městečko v Blue Mountains. Bylo založeno v roce 1834 a původně se jmenovalo One Tree Hill. V roce 1876 bylo přejmenováno na Mount Victoria. Z téhož roku pochází i první místní pošta, která je dodnes v provozu.

Po příjezdu vlaku jsem šel ke skále zvané Pulpit Rock. Je to skála, která svojí horní částí silně připomíná hlavy lidí nebo zvířat. Podívejte se na fotky a sami uvidíte :o) Navíc je z tohoto místa úžasný výhled do údolí. Dále jsem pokračoval po staré zarostlé cestě směrem na východ. Terén byl dost náročný. Voda, pavučiny, suť a prudké srázy. V tu dobu jsem si říkal, že pokud zde nepotkám prvního hada nebo Redbacka, tak už snad nikde. A nepotkal ani hada ani Redbacka. (Jen pro zajímovost: prvního Redbacka jsem viděl v mojí první práci na dřevěném vozíku. Dost jsem se tenkrát vyděsil a hned jsem ho ukazoval spolupracovníkovi, ale ten jen řekl „no worries“ a odešel.)

Asi nejlegračnější zážitek v ten den bylo krátké setkání dvou „mototuristů“. To jsem právě vylezl celý udýchaný, z prudkého kopce, na širší písčitou cestu a vtom mě oslovila jedna paní. Ptala se mě, zda je ta cesta bezpečná a zda je tam poblíž nějaké občerstvení. Měla na sobě australské žabky a byla celá nadšená, že by se tam podívala a pak si dala nějaký oběd. Snažil jsem se jí vysvětlit, že ta cesta je dost náročná a žádné občerstvení tam skutečně není. Asi to pochopila, protože za chvilku přišel její (asi) manžel a vydali se jinou cestou. V tu chvíli jsem vůbec nechápal. Tedy hlavně bych si je nedokázal představit jak se tam drápou na skalách v té obuvi ;-)

Prošel jsem se ještě po jedné slepé cestě, na jejímž konci mě čekalo příjemné překvapení. Byla tam další skála. Jméno jsem nikde nenašel proto jej ani zde neuvádím. Z toho místa byl také velmi krásný pohled do okolní krajiny. Bylo možné vidět farmy, rybníčky a lesy. Zde jsem se pokusil o panoramatickou fotografii, kterou jsem použil při změně vzhledu blogu. Nyní je k vidění v záhlaví blogu.Tento výlet trval jen několik hodin, protože většinu času jsem strávil ve vlaku (asi 5 hodin), ale moc se mi líbil. V tomto čase je určitě dobré být se svými bližními nebo případně někde v přírodě a pozorovat, jak to všude krásně žije.