20080128_helensburgh_werrong-beach_004_prokesovi_com

Royal National Park – Werrong Beach

28. ledna 2008 jsem se s kamarádem Karlem poprvé vydal do Royal National Park. Je to jeden z největších parků Austrálie a rozprostírá se na ploše 154,42 km² asi 29 km jižně od Sydney. Jsou zde ideální podmínky pro surfování, koupání, potápění nebo turistiku. Podél pobřeží parku se klikatí 32 kilometrová cesta jménem Coast Walk.

My jsme se vydali vlakem do zastávky Helensburgh. Je to malé městečko poblíž hranic parku. Nejdříve jsme šli do prudkého kopce směrem na západ. Vzpomínám na to, jak je vždy příjemné, když vás cizí lidé zdraví. Všiml jsem si, že je to zde v Austrálii v menších městech a vesničkách běžné. Lidé, co vás potkávají, vás zdraví, ptají se jak se máte a odkud jste. Je to prostě fajn. Jakmile jsme prošli střed městečka, dali jsme se na východ po krásné nové silnici, která se po pár minutách chůze začala prudce svažovat do zalesněného údolí. Po této silnici jsme došli do vesničky Otford. Jak jsme šli stále směrem k parku, tak jsme si na levé straně cesty všimli, že i zde vedou koleje a mají tady vlakovou zastávku. Vlak, který tudy projíždí má velmi klikatou trasu. Ani nás to nenapadlo, když jsme plánovali cílovou zastávku, že by i tudy projížděl vlak. Nevadí, tak příště už budeme moudřejší a také až pojedeme zpět, tak se vracet těch pár kilometrů do Helensburghu nebudeme.

Kousek před vstupem do parku jsme uviděli modeláře, jak zde prohání svoje ultralehká letadýlka. Alespoň jednu fotografii jsem si neodpustil. A ještě mě zaujalo, že letadla vydávala pískavý zvuk. Nejdříve jsem to nechápal, ale když se jedno z nich nečekaně zřítilo do keřů, tak jsem hned pochopil :o)

Nejdříve jsme se drželi hlavní cestičky, která vedla podél útesů. Za pár desítek metrů jsme přišli na rozcestí a my vybrali cestu, která vedla směrem k pláži Werrong Beach (což jsme ještě nevěděli). Proti nám chodilo poměrně dost lidiček, v rukách měli ručníky a byli dost upocení. Však aby ne, když cesta vedla do prudkého kopce, převýšení bylo podle odhadu kolem 200 metrů a procházelo se opravdovou buší. První pohled na pláž nás celkem zaskočil. Viděli jsme, že většina lidí je nahých. A co více, převažovali starší muži. Tipovali jsme na nudistickou pláž a ještě k tomu pouze pro pány ;-)

No nic, vyndali jsem svačiny a dali jsme se do jídla. Lidé postupně odcházeli a přicházeli. Někteří už dokonce přicházeli nazí. Trochu jsme tam, jako oblečení návštěvníci vyčnívali, ale hned vedle nás byli naprosto klasičtí turisté. Ohřívali si oběd na plynovém vařiči a i podle oblečení se o žádné nudisty určitě nejednalo. Ještě musím zmínit jednoho „týpka“. Byl to muž středního věku, který chodil v Adamově rouše po celé pláži sem a tam, jako by mu to tam patřilo. A když už nevěděl co by, tak se začal uprostřed pláže do půli těla zahrabávat. Nevím, co tím celkově sledoval. Možná, že se jednalo o jakési představení nebo dokonce o exhibicionismus.

Několik minut jsem zvažoval zda se mám převléci do plavek a jít mezi „mužíky“. Přírodní pláž natolik lákala svým kouzlem, že jsem neodolal. Vyhlédl jsem si místečko, kde právě nikdo nebyl a snažil jsem se dostat do moře. Byl to zpočátku problém, protože vlny byly vysoké a dno bylo pokryto většími kameny. Musel jsem vyčkat až vlny trochu opadnou. Jakmile jsem byl už v moři, tak jsem tam vydržel téměř hodinu. Byla to paráda…

Cestou zpět jsme okusili, jaké to je, jít do kopce v buši. Stačilo jen pár minut a po celém těle jsme měli kapičky potu. Pro mne to byla taková malá premiéra. Škoda jen, že jsem neměl vlhkoměr, určitě bych naměřil, pro mě nevídané hodnoty.

Na to, že se jednalo o první výlet do Royal National Park, tak jsme byli nadmíru spokojeni. A příště už určitě pojedeme až do zastávky Otford.