20080203_wollongong_majak-a-plaze_031_prokesovi_com

Wollongong

Předevčírem byla neděle a já měl výjimečně volno. Firma, kde pracuji bude zavřená. A protože miluji hory a kopce, tak jsem hledal pomocí Google Earth kam se vydat. Jižně od Sydney jsem náhodnou objevil městečko Wollongong, kde jsou nejen krásné kopce, ale také krásné pláže a dva staré majáky. Nabízel jsem tento výlet i spolubydlícím, ale všichni už měli na neděli jiný plán.

Nevadí, řekl jsem si a v neděli ráno jsem chtěl vyrazit. Malý problém nastal, když jsem se ráno po probuzení koukal z okna. Tak, jak ukazovala předpověď, tak skutečně pršelo. Navíc, když v Austrálii prší, tak většinou pořádně! Nejsou to žádné přeháňky, ale tečou všude proudy vody a turistické cesty se rázem promění v potoky.

Zatím jsem hledal na internetu nové bydleníčko, doufajíce v lepší počasí. Kolem deváté hodiny se mraky začaly trošku protrhávat. Sbalil jsem hned vše potřebné: jídlo, foťák, vodu a pořádné boty a vyrazil na vlakové nádraží Redfern. Odtud jede vlak přímo do zastávky Wollongong. Koupil jsem si lístek tam i zpět a dostal jsem i slevu, protože mám týdenní Red Pass (Red Pass je týdenní lístek, který lze použít k neomezeným počtům jízd vlakem, autobusem nebo lodí v rámci předvoleného pásma. Já si kupuji pro střed Sydney za 35,- $, což je asi okruh 25 km). Nechtělo se mi moc dlouho čekat, proto jsem jel nejdřívějším vlakem, který jel do deseti minut. Ale musel jsem v Sutherlandu přestupovat na jiný spoj, jinak bych dojel až na známou pláž Cronulla. Cestou jsem si psal do telefonu nápisy, co jsem viděl ve vlaku a překládal si je. Na jedné zastávce přistoupil starší muž. Asi důchodce, podle vzhledu a začal si sám se sebou povídat. Nejdříve jsem si myslel, že mluví na mě, ale záhy jsem poznal, že ne. Chudák asi měl nějakou nemoc, možná schizofrenii. Chvílemi i měnil hlas.

Cestou vlakem byly vidět nádherné scenérie. Nalevo, po směru jízdy, bylo moře a napravo kopce. Byla to krása! Celkem cesta trvala něco málo přes hodinku. Trať vede kolem pobřeží a sem tam je krátký tunel. Baráčky jsou rozesety kolem trati a také níže u pláží. Ano, pláží je jižním směrem ze Sydney bezpočet. Jsou malé, velké, moderní i úplně přírodní obklopené útesy. Když tohle vidím, tak mě to nabíjí a zase si říkám, že bych tady chtěl alespoň nějakou dobu žít. Moře mám moc rád. Rád se na moře koukám, plavu v něm nebo bych se chtěl i v budoucnu naučit alespoň trošku potápět.

Měl jsem docela štěstí, protože v mojí konečné zastávce Wollongong už nepršelo. Nemusel jsem ani vyndavat deštník. Ale stejně ho nosím stále sebou. Městečko je to hezoučké. Natrefil jsem i na pěší zónu. Koupil jsem si po příjezdu Magnum. A díky globalizaci je asi ke koupi po celém světě. No něco za něco. Vše má prostě svoje výhody a nevýhody.
GSPska mi mrška zlobila, zkoušel jsem ji několikrát pouštět, ale nic. Družice z nějakého důvodu neviděla. Proto jsem pro hrubou orientaci ve městě použil kompas, co mám v hodinkách. Už jsem se kvůli němu párkrát neztratil. Však proto jsem si ty hodinky také pořizoval. Mířil jsem přesně směrem k moři a k majákům. Podařilo se mi nafotit, i přes špatné počasí celkem zajímavé fotečky. Většinu z nich jsem převedl do černobílé barvy a nakoloroval. Jak nesvítí sluníčko, tak jsou barvy hrozně „vyblité“ a navíc některým fotkám sluší více černobílá nebo jedna barva. Rád s fotkama experimentuji. Nejdříve je malinko doostřím, potom je vyříznu a vyrovnám a nakonec zvážím a vyzkouším zda barvu ano nebo ne. Také si někdy nechám obě verze. Podle použití fotky se někdy hodí barva někdy zase ne.

Na pláži byla jen hrstka lidiček. Dokonce mi připadalo, že kdybych nepočítal surfaře v moři, tak bylo víc plavčíků než plavců. Vlny byly kolem 3-4 metrů. A surfaři toho patřičně využívali. Kolem majáku bylo lidí naopak poměrně dost. Byly tam i lavičky na svačinku. Sedl jsem si a poobědval připravené turecké chlebíky z rána. Po najezení jsem šel směrem k malému majáku. V jednom místě byla cesta občasně ovlažována stříkáním vln z moře. A jak jsem byl zabrán do focení majáčku, tak jsem dostal také pěknou sprchu. Umylo mi to baťoh a trochu i kraťasy.

Původně jsem měl v plánu vylézt si na kopce, ale začalo pršet a bylo už dost pozdě. Vydal jsem se proto směrem k vlakovému nádraží. Měl jsem kliku, trefil jsem se na poprvé. Nádraží jsem potkal při cestě a vláček mi přijel za jedenáct minut. Jak jsem usedl do vagónu, tak jsem hned usnul. Byl jsem unavený. Navíc ve vlaku je v Autrálii hodně ticho. Je to příjemné cestování, není potřeba překřikovat hluk motoru jako u nás, v Čechách. Nabral jsem tak síly. Vlak přijel až na hlavní nádraží. Odtud jsem šel domů pěšky. Chtěl jsem se trochu projít. Je to jen kolem deseti minut. Výlet se mi líbil. Je to místo kam se rád opět někdy podívám. A kopce budou zdolány!