20080504_cronulla_027_prokesovi_com

Cronulla Beach

Včera 4. května byla neděle a já měl opět volno. Ráno jsem si konečně mohl dopřát více spánku. Celkem často chodím spát až kolem jedné nebo druhé hodiny ranní a vstávám v 6:30 hod. (tedy snažím se o to :o). Podle předpovědi měl být slunečný podzimní den a opravdu, od rána bylo krásně. Dopoledne jsem vyrazil na výlet. Jel jsem poprvé vlakem na zastávku Cronulla. Je to asi hodinku cesty jižně od centra. Především je zde krásná a dlouhá pláž. Dále jsou zde parky a minipoušť.

Z vlakové zastávky jsem se dal směrem do přístavu. Byla tam spousta pěkných lodí. A protože byl právě odliv, tak bylo možné procházet se podél pobřeží. Naproti přístavu je zřetelně vidět druhý břeh, kde začíná Royal National Park. Pro případné zájemce, kteří by se chtěli podívat do parku, je možné se na druhý břeh dopravit lodí (myslím, že jezdí min. každou hodinu). Já jsem této možnosti tentokrát nevyužil, ale vážně o tom uvažuji. Přece jen jsem v této části parku ještě nebyl a proto mě to láká…

Cestou jsem pozoroval hvězdice jak se ukrývají v písku. A také tam běhalo mraky malých krabů. Fotit se moc nechtěly, ale já jsem se odbýt nenechal. Na molech seděli rybáři. Všude bylo docela hodně lidiček. Posedávali všude možně, procházeli se a pořádali nedělní pikniky. Australani si na to vážně potrpí. Přes týden pracují a v sobotu a hlavně v neděli si užívají života plnými doušky. Jenom na tu jejich odlišnou módu jsem si ještě nezvykl. Často si myslím, když je večer potkávám, že jdou na nějakou maškarní párty. Ale oni ne, jdou na párty „normální“.

Došel jsem až na pláž Cronulla Beach. A i přesto, že je už podzim, tak někteří nadšenci se vesele koupali. No proč ne, když jsou otužilí, tak jenom dobře. Také bych ještě chtěl vyzkoušet podzimní moře. V moři jsem byl naposledy někdy před měsícem a něco.

Jakmile jsem došel za polovinu pláže, tak jsem vzadu na kopečku uviděl písečné duny. Nedalo mi to a šel jsem se tam podívat. Byl to pouze kousek cesty podél pláže mírně doleva. Vypadá to jako minipoušť. Zahlédl jsem tam mladíky, jak sjíždějí po písečných dunách na malých surfech. Musí to být legrace. Ještě jsem to nezkoušel. Tak třeba příště. Určitě se tam, především v létě, dá hodně vyřádit.

Cestou zpět na vlakové nádraží jsem na lavičce jedl připravenou svačinu. A po chvilce se přihnali dva velcí hafani. Hladově na mě koukali a loudili chleba se salámem. Naštěstí si pro ně přišel jejich páníček. Jinak bych se asi musel „raději“ rozdělit ;-). Kousek dál, na parkovišti, stál pojízdný zmrzlinář a tak jsem si u něj koupil točenou zmrzlinu. Byla politá i čokoládou a neměla chybu, byla vynikající…

Už se těším na jaro a léto, kdy bude opět možné jezdit k moři. Z pláží zatím u mě vede Coogee Beach.