p1040732__prokesovi_com

Vzhůru do lázní Waingaro – 6. a 7. den z 89.

Probudili jsme se do slunečného rána, což nás hned příjemně naladilo. Nad řekou se válely mlhy a do toho svítilo slunce, prostě nádhera. Na slunci jsme usušili plachty a vrchní část stanu a já se pustila do přípravy snídaně. Zpočátku jsme snídali lehké a dlouho vydržitelné chlebíky namazané máslem.

Po snídani začal Robert s prvními opravami a úpravami kol. Když byl hotov, tak jsme ještě přebalili a odlehčili batohy o dalších asi 5 kg nepotřebných věcí, které pak skončily v nejbližším odpadkovém koši. Naplánovali jsme si trasu dál, směrem na Pukekawa, s cílem ve Waingaro Hot Springs. Vyjeli jsme ale až docela dost pozdě, před druhou hodinou. Robert si totiž ještě opravoval kolo a nastavoval výšku řídítek.

Popis cesty by se dal shrnout do následujícího: do kopce, do kopce, do kopce, rovinka, z kopečka, do kopce, do kopce,… Když už jsem do těch kopců nemohla jet, tak jsem kolo tlačila. Ovšem příroda kolem byla skutečně pohádková – trávou porostlé kopce, na kterých se pasou krávy, ovce a koně. Když se k té krásné přírodě připočte podzimní slunce a téměř žádný provoz, tak to je docela pohoda.

O něco nesnadnější však bylo každodenní hledání místa pro stanování. Všude podél cest totiž vedou ploty farmářů. Ploty se různě křižují a přetínají na kopcích, v údolích i v lesích. Na některých pastvinách jsou stáda ovcí, koz, krav anebo i jelenů, ale mnoho z nich vypadalo opuštěně. Nakonec jsme však každý podvečer nějaké to místečko na stan našli.

Po téměř čtyřech hodinách jízdy a zastávek na odpočinutí či na focení, jsme dojeli na plácek u silnice, na kterém jsme se rozhodli strávit další noc. Kousek od plácku stála autobusová zastávka. Místečko jsme nejprve museli očistit od ostružiní, pak postavit stan a chystat večeři. Většinou jsme měli nějakou polévku ze sáčku s čínskými nudlemi. Skončili jsme někde na konci „vesnice“ Pukekawa. Vesnici jsem napsala v uvozovkách záměrně, protože na Zélandu nejsou vesnice takové, jak je známe u nás v Čechách či jinde v Evropě. Tady to je oblast několika farem, které od sebe dělí vzdálenost i několika desítek kilometrů. Takže si člověk jede po silnici na kole, míjí kilometry plotů, zahlédne kdesi ve stráni farmu a po další půlhodině či hodině jízdy uvidí další farmu, ale pořád je ve stejné vesnici :-)

Další ráno bylo opět krásné a slunečné. Pokochali jsme se pohledem na padající mlhy, na ptáčky, kteří přilétali až k nám a krásně orosené pavučiny, stromy a květiny. Přes všechnu tu krásu mi to však ani dnes do kopců moc nejelo a nadávala jsem jako špaček. Naštěstí je se mnou Robert, který to moje špačkování a stěžování si bere v klidu a s rezervou.

Nabrali jsme vodu v backpackerské ubytovně v Glen Murray. Příroda se nám opět předváděla ve své nejkrásnější podobě. Pohled na tu krásu však byl trochu zastřen přejetými vačicemi a dravými ptáky na silnici a puchem rozkládajících se mršin, který byl v tomto teplém počasí opravdu úmorný.

Cestou jsme zastavili u jedné farmy, kam šel Robert koupit vajíčka a tak jsme měli k večeři míchaná vejce a ještě vařená na druhý den. Při posledním odpočinku u plotu jedné farmy, na nás vyjel farmář na čtyřkolce a hned se ptal, jak se máme a co potřebujeme. Potřebovali jsme najít nějaké vhodné místo na stanování. Dobře nám poradil a tak spíme na jedné ze dvou příjezdových cest k pastvině, na pěkně ukrytém místečku pod tichou silnicí.

Já mám z kola úplně rozsekaný zadek a už jen čekám, až si na sedačku zvyknu anebo přestanu bolest vnímat. Každý den vypijeme skoro 10 litrů vody. Na kole máme každý dvě láhve a ještě s sebou vezeme vaky na vodu. Za ty dva dny jsme ujeli něco přes 50 kilometrů.