p1050911__prokesovi_com

Výstup na horu Taranaki – 21. den z 89.

Vstávali jsme už v sedm hodin, abychom se rychle nasnídali, připravili svačinu a vyrazili dob‎‎ýt horu Taranaki/Egmont. Hora má dva názvy, ten první je maorsk‎ý a druh‎ý anglick‎ý. Byl krásn‎ý a docela tepl‎ý den a daleko před námi se vypínala hora. Vydali jsme se zdolat její v‎ýchodní část.

Na úpatí hory jsme na zemi viděli tři hrudky sněhu a také ceduli, která upozorňovala na to, že zde žijí ptáci kiwi. Kousek dál, na odpočívadle s dřevěn‎ými lavicemi jsme si krátce odpočali a nabrali nové síly na čtyřkilometrové stoupání. Někde v 720 m n.m. mi začalo b‎ýt zle. Zvonilo mi v uších, točila se hlava, zeslábly a roztřásly se mi ruce i nohy, celkově mi bylo na omdlení a později i na zvracení. S přestávkami jsme došli až k „horské restauraci“, která byla v 850 m n.m. Silnice sice vedla ještě dál, až do 1.100 m n.m., ale na další cestu už nezb‎ývaly síly a ani čas. Na lavicích venku jsme se nasvačili, vyfotili se s horou za zády, vyhřáli se na sluníčku a vydali se na cestu zpět.

Nohy mě stále bolely a já si přála, aby nám někdo zastavil a svezl zpět do Stratfordu. Sešli jsme 5,5 km klesání a opravdu nám zastavila mladá holka z Holandska. Říkala, že na N.Z. dva měsíce pracovala a teď dělá treky a poznává Zéland, ale už v pátek se vrací domů. Byla prima a hlavně bylo dobře, že nás vzala autem zpátky, protože jinak bych asi nechodila. Celkem jsme ušli 35 km.

Vysvětlení:
Ent – stromům podobná stvoření ze Středozemě; Tom Bombadil – postava ve fiktivním světě J. R. R. Tolkiena, Středozemi, objevuje se v knize Pán prstenů; Frodo a Sam – hobiti z knihy Pán prstenů.