p1060191__prokesovi_com

Bulls – den 24. a 25. z 89.

Na dnešek jsme si naplánovali odpočinkovou cestu, chtěli bychom jet až tam, kam dojedeme a pak někde v přírodě stanovat. Cestou mě, po několika kopcích, zase začalo píchat v koleně. Vítr, stejně jako včera, foukal proti nám a tak jsme opět museli šlapat i z kopců. Potkali jsme párek cyklistů, kteří ale jeli v protisměru a tak jsme se jen pozdravili a jeli dál.

V jedné vesničce měli tabuli s upozorněním, že tam prodávají „Domácí džemy a chutney“. O kousek dál pak byl domek, kde je prodávali. Zastavili jsme tam, já zůstala u kol a Robert šel k domku, od kterého pr‎ávě přicházel starý pán s několika sklenicemi džemů. Chvíli s Robertem mluvil a pak na mne pán mával, ať jdu za nimi. V zahradě nám pak ukázal keř, jehož plody sesbíral ze země a podal nám je – byly to feijoas (fejdžoas)  – zelené plodíky, krásně voňavé po lesních jahodách, které se rozkrojí a vydlabou lžičkou, stejně jako kiwi. Koupili jsme si pak od něj džem, ale nebylo to snadné, vybírali jsme hodně dlouho, protože tam měl ohromnou spoustu džemů a v různ‎ý‎ch kombinacích. Pak nám taky doporučil kemp u jezera „Lake Dudding“, říkal, že tam taky jezdil a tak jsme se tam vydali.

Ke kempu vede velká brána a kamenitá cesta, na jejímž konci stojí domek s recepcí. Zaplatili jsme paní správcové 20 dolarů za stan a dva lidi a šli si najít místo na postavení stanu. Ještě řekla, že nám odemkne kuchyň a sprchy, abychom je pak ráno zavřeli, že ona bude v práci. Opět jsme byli v celém kempu úplně sami. Později přijela ještě jedna cyklistka, je to kiwička z Queenstownu. A protože tu v kuchyni není žádné nádobí a ona s sebou neměla ani ešus, nabídli jsme jí náš hrnec, naběračku a otevřela jsem jí konzervu s fazolemi.

Když jsme si šli večer lehnout, tak nám nad hlavami vrčelo letadlo (asi nějak‎ý akrobat anebo práškovač). Ráno jsme vstávali kolem osmé hodiny, sousedka už měla sbaleno a za chvilku jela dál. My si dali pohodičkovou snídani, během které nás vyrušil zvuk helikoptéry – myslela jsem, že jen tak přelétává, ale najednou se objevila nad jezerem a pod sebou měla na lanech upevněný nějaký oranžový kbelík. Myslela jsem, že asi někde hoří a tak přiletěla pro vodu, ale helikoptéra přistála na paloučku vedle jezera, vyběhli z ní dva lidé v maskáčích a začali něco dělat s tím „kbelíkem“. Po chvíli se helikoptéra vznesla (jednoho maskáče tam nechali) a začala létat nad lesy a jezerem, jakoby ten „kbelík“ sušili, nebo do něj něco chytali – přeletěli asi tak 3x nebo 4x a pak začali do „kbelíku“ nabírat vodu, kterou zase nad jezerem nebo kousek dál vypustili. No prostě scéna jak z akčního filmu

Dnešek by měl b‎‎ýt také odpočinkový, dojedeme do kempu v Bulls nebo v Sansonu, kde chceme vyprat a taky nakoupit nějaké jídlo. Cesta byla pohodová, pěkná a krátká. Dojeli jsme do Bulls (mají tu na uvítací tabuli býka), Robert šel nakoupit do obchodu „4 square“ a donesl dvě tašky s jídlem. Po vjezdu do Bulls jsme se napojili na státovku č. 1 a před koncem městečka sjeli ke kempu. Mají tu keř „feijoa“, jehož plody jsme včera ochutnali, dále strom s plody, které vypadají jako liči a několik citrusových stromků obsypaných citrony a mandarinkami. Po zabydlení se v kempu a vyprání, jsme se šli podívat do sousedního obchůdku se slaninou a vepřovými specialitami – koupili jsme škvarky za 3 dolary (byly mooooc mňam a křupavoučké).

Další plán je dojet až do „Waikanae“ do kempu (asi 90 km) nebo alespoň za Levin do DOC kempu Waikawa (asi 69 km) – pokusíme se vyrazit dříve, cesta by měla být jen rovinatá s mírným stoupáním a klesáním. Také jsme se rozhodli, že bychom v Paraparaumu nasedli na vlak a sjeli do Wellingtonu vlakem. Musíme na internetu zjistit vlakové spoje, cenu a taky v kolik hodin odjíždějí přívozy na jižní ostrov.

Za oba dny jsme ujeli 53 km, celkem máme ujeto 576 km.

Fotografie a jejich úprava: Robert
Text: Jana

Zařazeno do štítků Cestování, Nový Zéland a .