p1060308__prokesovi_com

Ze severu na jih – den 29. z 89.

Tak je tady den, kdy opustíme severní ostrov a vydáme se dál na jih. Ráno bylo pod mrakem a vypadalo to na déšť. Jízdenky do Wellingtonu stály, za nás oba a kola, jen 15 dolarů. Jeli jsme totiž v době mimo dopravní špičku a navíc se tu za kola neplatí. No a pak už jsme čekali na vlak. Nevím, jestli to byl ten, co měl odjezd v 9:05 nebo v 9:35, odjížděli jsme něco mezi 9:20 – 9:30 Kola se tu nesmí přepravovat společně s cestujícími, ale nemají pro ně vagón, tak jsme je s pomocí vlakvedoucího a průvodčího vystrkali do přední části vlaku, která je vyhrazena pro zaměstnance.

Do Wellingtonu jsme jeli hodinu a z okna pozorovali kopce a moře. Jak jsme se postupně blížili k hlavnímu městu, objevil se déšť a vítr, kter‎ý stále sílil. Odjezdové stanoviště trajektů společnosti Bluebridge jsme našli rychle a dostali se tam, i s koly, snadno. Společnost Bluebridge je hned naproti vlakovému nádraží, jen se přejde silnice. Robert nám koupil přepravu z Wellingtonu do Pictonu – za nás dva a kola platil 130 dolarů. Trajekt měl odjezd ve 13:00 hod., my tam byli už po půl jedenácté, tak jsme museli dlouho čekat (ale lepší, než přijít pozdě). Robert šel zpět na nádraží koupit nějaké pohledy a známky a já zůstala v hale s koly.

Na trajektu jsme kola připoutali provazy ke sloupům v podpalubí. Tam jsme setkali i s cyklistou z Anglie. Vystoupali jsme po schodech na palubu, kde byla
křesla a gaučíky se stolečky a místnost se sedačkami a plochými obrazovkami na sledování filmů, přístup ven na palubu a na vrchní palubu. My seděli „v kině“, já si radši vzala papírový sáček, kterých bylo všude dost, ale špatně mi nebylo, jen jsem měla hlad. Zato Robert měl asi mořskou nemoc. Cesta trvala 3 a půl hodiny a počasí bylo silně větrné a deštivé, takže jsem se byla venku na palubě projít jen dvakrát, protože tam byla spousta kouře z lodního komínu.

V Pictonu jsme, s pomocí GPS, našli ubytování, které jsme si předem vybrali – tedy v „Picton Campervan Park“, kde měli kabinky pro dva za 45 dolarů. Bylo tam teplo a vítr se tam nedostal Večer jsme seděli nad mapami a plánovali další cestu.

Ráno bylo chladnější než na severním ostrově a víc tu foukalo, tak jsem si oblékla více vrstev.