p1070606__prokesovi_com

Christchurch – dny 52. – 64. z 89.

Ráno jsme se vydali hledat jiné bydlení. V nejbližším kempu (cca 2-3 km) jsme se ptali na chatky, ale měli jen plně vybavené, včetně sprchy a WC. Chtěli za noc 65 dolarů, což je docela dost a takový přepych ani nepotřebujeme. Došli jsme pak do města, dali si jídlo v MacDonaldovi a přišli až na náměstí, kde právě probíhaly nějaké trhy. Bylo tam pár stánků, většinou se suvenýry. Také jsme našli knihovnu, kde je internet zadarmo. Odcházeli jsme z knihovny, když už byla tma a vraceli se do našeho kempu rozhodnuti, že zde zůstaneme 10 nocí a Robert zkusí cenu ještě usmlouvat.

Zašli jsme nakoupit do Woolwoorths a protože jsme tam přišli po 19 hodině, měli na mnoho potravin 50% slevu. V kempu pak Robert domluvil s paní správcovou cenu 340 dolarů za 10 nocí

Ráno, když jsme šli z kempu, procházeli jsme kolem obchodu s koly, kde měli na tabulce informaci, že vykupují kola. Zašli jsme tam, Robert se zeptal co a jak a řekl, že bychom dnes či zítra vzali kola s sebou. Za tento den jsme nachodili 25 km.

Druhý den ráno nebylo Robertovi dobře, bolela ho hlava, tak spal až do odpoledne. Potom jsme se najedli a dali se do čištění kol a tašek na kola. Kolem třetí hodiny jsme se vydali k obchodu. Prodavač vyšel ven a obhlížel kola, nakonec se dohodl s Robertem, že nám za ně dá 400 dolarů, ale že je vezme bez nosičů a tašek. A tak jsme před obchodem oddělávali nosiče a přední držáky na batůžky. Dostali jsme peníze a vrátili se zpět do kempu. Večer vyrazíme na nákupy. Po nákupech jsme si udělali malou oslavu. Koupili jsme dort Pavlova, potom pár drobností a 3 litrovou krabici vína V domečku jsme se pěkně nadlábli a slavili. Mě dort moc nechutnal, jsou to jen upečené vyšlehané bílky. Zato vínko bylo moc dobré

V dalších dnech jsme hodně relaxovali, ale v neděli jsme se šli podívat na největší venkovní trhy na N.Z. Dost jsem se na to těšila a představovala si, jak to bude zajímavé a že si třeba něco koupím Cestou jsme potkali jednoho harmonikáře, kluka, který hrál na flétnu a jedna holka brnkala na banjo. Projít mezi všemi stánky nám trvalo přibližně hodinu a půl a opět mě Zélanďané zklamali. Valná většina stánků byla totiž různá veteš – oblečení, hračky, knihy, prostě věci, které už doma překážely. Dále tam byly stánky se zahradními a domácími rostlinami, rychlé občerstvení a antikvariátní knihy. Byla jsem z toho „jako přejetá“ a tak jsme si aspoň na plácku u stánků s jídlem vytáhli naši svačinu. Po odchodu z trhu fotil Robert starou historickou budovu a kousek od nás se srazila dvě auta všichni zúčastnění ale byli v pohodě. Ušli jsme dnes 12 km.

Jiný den jsme se opět vydali do centra města. Na náměstí byly zaparkované jen stánky s jídlem a tak mě Robert pozval ke stánku, na kterém byl namalovaný zámek Neuschwanstein, na nezapomenutelnou obrovskou pálivou klobásu v bagetě (ještě dnes se mi sbíhají sliny, když to tady píši). Byla opravdu výborná. Paní ve stánku šla na lidi psychologicky. Nejlevnější klobásu měla za 4 dolary „Frankfurter“ a všechny ostatní klobásy stály 5 dolarů. Robert řekl, že bychom si dali dva „Frankfurtery“ a paní ukázala na jedin‎ý ubohoučký hubeňoučký páreček, který se ohříval vedle krásných tlustých a dlouhých klobás, a tak Robert řekl, že bychom si tedy dali dvě velké pálivé klobásy. Já si pak z velké nabídky hořčic vybrala dijonskou a už jsme si pomlaskávali. V Infocentru jsem posbírala letáky, které zde mají zadarmo a je jich spousta, o městech Timaru, Oamaru a Dunedinu a šli jsme ještě koupit nějaké dárky. V domečku pak Robert balil věci, které jsme chtěli poslat domů, do obrovské krabice.

V noci i přes den se objevovaly silné dešťové srážky a přišly i bouřky. Robert tak zjistil, že mu do zatéká do bot a bude se muset podívat po nových. Také byl poslat balík, vážil 17,5 kg a rovnou si koupil nové, celokožené kotníkáče.

Deštivé počasí přetrvávalo a proto jsme bývali zalezlí v domečku a vyšli ven jen na nákupy. Předpověď počasí slibovala další deštivé dny, proto jsme se rozhodli, že pojedeme do Dunedinu později, než jsme si naplánovali, a nebudeme přespávat v Timaru a Oamaru, ale pojedeme rovnou až na místo.

Počasí je i dál pod psa, dešťové přeháňky a silný vítr po celý den. Budeme posílat další balík, se stanem a samonafukovacími matracemi. Je tady, na jižním ostrově, docela zima a tak bychom toho pod stanem stejně už moc nenaspali.

Naposledy před odjezdem do Dunedinu jsme se vydali do města, abychom koupili lístky na autobus a při té příležitosti se šli podívat do zdejšího muzea. Jízdenky jsme zakoupili se speciální zimní slevou – 30 dolarů pro jednoho. V muzeu bylo moc pěkně, byla tam i expozice věnovaná dobývání jižního pólu.