p1070853__prokesovi_com

Queenstown – dny 68. – 71. z 89.

Naším dalším cílem bylo městečko Queenstown ležící u jezera Wakatipu a uprostřed hor. Město je známé jako centrum adrenalinových sportů. Můžete zde vyzkoušet jízdu tryskovou lodí, zalyžovat si, raftovat, skočit si na gumě (bungee jumping), jezdit na horských kolech, chytat ryby, projet se lanovkou, které tady říkají „gondola“ anebo nastoupit na palubu téměř stoletého parníku TSS Earnslaw a vydat se na projížďku po jezeře a mnoho dalších. Robert ho později přirovnal k našemu Špindlerovu Mlýnu (tedy jako srovnání střediska zimních sportů).

V dunedinském kempu jsme se po ránu sbalili, nachystali se na cestu, připravili svačinu a nechali se odvézt MHDčkem do města. Měli jsme dost času a tak jsme opět našli útočiště v knihovně. Já dopisovala cestovní deníček a Robert brouzdal po netu. Měli tam docela chladno, po hodině a půl jsem měla zmrzlý nos a nohy a to jsme tam ještě další hodinu čekali.

Cestou k autobusu, který nás měl odvézt do Queenstownu, jsme zakoupili plastové obaly na kartičky, na které jsme napsali svá jména a místo výstupu a pak je připevnili na batohy. U autobusu jsme byli asi tak 20 minut před odjezdem a už byl skoro plný. Naložili jsme batohy a šli si najít místo. No a pak jsme čtyři a půl hodiny jeli do Queenstownu. Přijeli jsme v půl sedmé večer, byla už tma a podle GPSky našli „Pinewood“ „Pinewood“ , hostel, ve kterém jsme včera zabukovali bydlení. Je opravdu jen asi 5 minut chůze z centra. Na recepci jsme dostali klíče B1. B je domeček a 1 je číslo pokoje. Pokoje tu jsou celkem tři. V domečku byla docela zima a v kuchyni nastojato postavený gauč a naskládané židle a stůl. A tak jsme vše poskládali do vstupního společného pokojíku před kuchyní. Pak jsme si šli vybalit věci, zatopili v pokojíku i v kuchyni a dali si teplou večeři (čínskou polévku). Během večeře přišli další obyvatelé – dvě babičky Aucklanďanky, které se vrátily z týdenní plavby po Fjordlandu.

Druhý den jsme vstávali kolem půl desáté a díky zapnutému topení byla teplota v místnosti 21 °C. Babičky už byly pryč a přesně v 10:00 nastoupila úklidová četa. Během deseti minut měli vše hotovo a my si mohli připravit a vychutnat snídani. Potom jsme šli do města na procházku. Byli jsme se podívat na trh na břehu jezera a pak do Queenstownské zahrady. Mají tu jednu zvláštnost a tou je „frisbee golf“. V zahradách natrefíte na neobvyklé koše. Jsou tvořeny kruhem, z něhož visí řetězy, které zachytávají házecí (létající) talíř a ten pak uvízne ve spodní části koše. Fotku koše nemáme, proto použiji tuto: frisbee golf .  Byli jsme se pak ještě podívat do infocentra a na nádraží jsme potkali babičky cestovatelky. Vrátili jsme se do domečku a během jídla nám přibyli další spolubydlící. Šli jsme pak zkoušet připojení na internet do společenské místnosti, ale nebyl tam dost silný signál. Ten ostatně vypadával i v recepci, kam jsme se poté přesunuli. Nakonec jsme skončili ve městě v Global Gossipu, kde měli otevřeno do jedenácti a my chvíli poskypovali s mojí mamkou a Robertovými rodiči. Počasí bylo přes den docela chladné 8°C, ale slunečné.

Další den jsme se vydali na kopec nad město, kam jezdí lanovka. Ta se však opravovala a proto byla měsíc zavřená, měli ji spustit po 7. červnu. Podél cesty rostla spousta jedlých hub (šlo by na ně jít s kosou a nůší), protože však nahoře již ležel sníh, byly většinou pomrzlé. Nahoře byla dost zima, proto Robert udělal pár fotek a vrátili jsme se zpět do města. Robert si koupil čepici s ouškama vyrobenou v Nepálu, ale z vlny novozélandských oveček.