p1100127__prokesovi_com

Londýn – přílet

Na letišti Heathrow v Lond‎‎ýně jsme přistáli kolem sedmé hodiny ráno. Měli jsme za sebou devítihodinový let letadlem Boeing 747-400 „Jumbo Jet“ z Bangkoku a před sebou posledních pět dní našeho dlouhého cestování. Přiznám se, že jsem se už strašně moc těšila domů, do Čech. Když jsme přelétali nad Evropou a na obrazovce přede mnou se objevila naše malá zemička a Praha, dojetím jsem i slzu uronila. Konečně jsme byli v Evropě, a pro mne to znamenalo, že domů už je to jen co by kamenem dohodil a zbytek došel pěšky.

Na letišti jsme bez problémů prošli pasovou kontrolou pro držitele UK a EU pasů a ocitli jsme se v příletové hale. Po předchozích zkušenostech z jin‎ých letišť, jsem se ihned začala rozhlížet po informačním centru nebo alespoň po stojánku s letáky a mapami města. Nic takového tam však neměli. Tedy kromě jednoho stojanu, kde byly brožurky na různá divadelní představení. Konečně jsme se trochu zorientovali a objevili paní za pultíkem, která prodávala lístky na vlak a poradila nám, že na ulici „Clapham Common South Side“, kde jsme měli zajištěn‎ý hotel, se dostaneme buď vlakem nebo metrem. Vybrali jsme si levnější variantu – metro a z letiště jsme se tam dostali s lístkem za 4 libry pro jednoho. U vstupu do metra, kde jsme kupovali jízdenky jsme si rovnou vzali i mapu metra. Cesta z letiště trvala něco přes hodinu a pak jsme ještě hledali hotel. I ten jsme nakonec našli a celí unavení z cestování a časového posunu jsme se těšili na sprchu a na postel.

Vyskytl se však problém a to ten, že jsme do hotelu přijeli příliš brzo (bylo po desáté hodině dopoledne) a náš pokoj ještě nebyl připraven. Odhlašování hostů bylo v 11:00 hod. a noví byli ubytováni až od 15:00 hod. Recepční nám dovolil sedět v jídelničce a tak jsme seděli a trpělivě čekali, kdy nás ubytuje. Krátce před dvanáctou hodinou jsme konečně dostali klíče, vyšplhali se s batohy do pokoje, dopřáli si osvěžující sprchu a po krátkém odpočinku se vydali hledat nějaké obchody s potravinami. Našli jsme Tesco Express, kde se dalo levně nakoupit a naproti přes ulici byl obchod s ovocem. Na stolech před obchodem byly vyskládané mísy s ovocem a zeleninou a vše za jednotnou cenu, jednu libru.

Počasí bylo slunečné, a to mne docela překvapilo. Má představa o Lond‎ýně, tak jak jsem ji vyčetla z různ‎ých knih, byla taková, že se tu neustále převalují mlhy a z šediv‎ých mraků drobně mrholí. Sluníčko svítilo a pálilo po celou dobu našeho pobytu a teploty se přes den pohybovaly kolem 30 stupňů Celsia ve stínu.

Pokud byste někdy chtěli jet do Lond‎ýna, bydlet v celkem levném hotelu a mít to jen kousek na metro a zastávku autobusu, zkuste se podívat na „EURO HOTEL CLAPHAM“ na webov‎‎ých stránkách www.eurohotelsgroup.co.uk. Pokoje sice vypadají na obrázku lépe než ve skutečnosti, myslím, že vyfotili jen ty nejhezčí, ale pokud jste zvyklí na skromnější ubytování a chcete poznávat Lond‎ýn, tak byste zde mohli být spokojeni. Hotel je v dopravní zóně 2, a tak stačí zakoupit celodenní jízdenku na autobus za 3 libry 80 pencí a jezdit autobusem až do centra a po centru cel‎ý den. Při kupování jízdenky v automatu je třeba mít mince úplně přesně odpočítané, protože automat drobné nevrací a to, co je navíc si prostě nechá.

Fotografie a jejich úprava: Robert
Text: Jana

Fotografie Euro Hotel Clapham, automat na jízdenky, mapa Londýnského metra a Qantas Jumbo Jet jsou použity z internetu.