mg_4852_10x15_prokesovi_com

Svatba na Lokti

Všichni jsme byli oděni do dobových kostýmů, které se do tohoto prostředí skvěle hodily. Ve 14:00 hod. jsme po hlasitém zabušení na hradní bránu byli uvítáni hradní paní a pážaty. Po zodpovězení několika nečekaných otázek jsme společně prošli nádvořím do jídelního sálu a po chvilce jsme byli vyzváni ke vstupu do oddací místnosti. Starosta města Jaroslav Hlavsa, oddávající, hovořil ve verších velice klidným a příjemným hlasem. Po proslovu jsme si s Janou řekli navždy „ano“ a podpisem, společně se svědky, obřad potvrdili. Následoval slavnostní přípitek a gratulace.

Hradní paní s pážaty nás doprovodily k bráně hradu, kde se s námi rozloučili. Fotograf Ondra Kalmán byl velice vynalézavý. Jakmile uviděl, že před Hradní restaurací jeden mušketýr nabízí možnost střelby z luku, kuše či jiných dobových zbraní, tak nás hned do této atrakce zapojil. Střílelo se a fotografovalo ostošest. Někteří z nás se do terčů občas i trefili ;-)
Naše další kroky vedly zpět na hradní nádvoří, potom ke kašně, kde jsme se trochu ráchali ve vodě a nakonec na tamní most. Cestou nás potkalo poměrně dost turistů, z různých koutů světa. Někteří říkali „charašó“ a další nadšená slova…

Po asi dvouhodinovém fotografování jsme se přesunuli do Hradní restaurace. Zde jsme měli připravený stůl v chladném salónku. A právě zde nás čekolo jedno milé překvapení. Na stole byl veliký dort jehož horní část tvořila jedlá barevná fotografie. Byl to dárek od Cupína a jeho rodiny. Když jsme se usadili, servírovala se „klasická“ knedlíčková polévka a po ní už hlavní jídlo. Při tom se hodně povídalo a fotografovalo. Ještě jsme si dali kávičku s dortem a pak jsme už vyráželi směrem na pronajatou chatu (Apartmány Forest) na Kovářské. Než jsme dorazili k cíli byla už úplná tma. Naštěstí majitelé chaty byli velmi vstřícní a i přes pokročilou hodinu nám připravili venkovní gril. Byli jsme rádi. Poseděli jsme venku v klidném prostředí velké zahrady. Po dogrilování jsme se přemístnili do společenské místnosti v přízemí. I tam nás čekala připravená krbová kamna, jen je zapálit. Během chvilky bylo krásně teploučko. Kolem druhé hodiny ranní jsme šli všichni na kutě.

Druhý den ráno jsme se museli rozloučit s Markétou a Tomášem. Měli nějaké neodkladné záležitosti. Během soboty jsme podnikli výlet do vesničky Měděnec. Vylezli jsme si ke kapličce Neposkvrněného početí Panny Marie na kopec Mědník. (Především pro toho kdo zde ještě nebyl doporučuji tuto stránku, kde je možné vidět 360° pohled z kopce do krajiny http://www.virtualtravel.cz/klasterec-nad-ohri/mednik-kaple-neposkvrneneho-poceti-panny-marie.html). Cestou zpět jsme se zastavili v Restauraci Mědník, abychom koupili pohlednice a turistickou známku. Zároveň jsme tam zjistili, že právě zde je místo, kde je možné si zaplatit prohlídku Štoly Marie Pomocné. Samozřejmě jsme nemohli odolat a do podzemí jsme vyrazili. U vchodu do štoly jsme dostali k zapůjčení pravé hornické helmy a s mladou průvodkyní vyrazili. Řeknu vám, že tam bylo pěkně chladno cca 7 °C. Aktuálně lze nyní projít asi 300 metrů dlouhý úsek. Kopec Měděnec je štolami celý doslova prošpikován. A když nám průvodkyně líčila těžký život horníků, tak snad ani v nejdivočejším snu bych si to nechtěl vyzkoušet.

Večer jsme opět grilovali a chvilku i poseděli ve společenské místnosti u teplých kamen. V neděli po obědě jsme „našlapali“ auto všemi našemi věcmi a vyrazili do našich domovů. Jen bych ještě krátce zmínil příhodu z vracení dobových kostýmů na hradě Loket. Při vracení kostýmů jsem měl s sebou předávací protokol, ve kterém byly uvedeny zapůjčené kostýmy, ale dva z nich vůbec nesouhlasily s popisem. Paní v pokladně nakonec kostýmy přijala s poznámkou v protokolu. Následující den mi volali z hradu, že je vše v pořádku. Proto všem případným zájemcům o půjčování kostýmů doporučuji, aby si před podepsáním smlouvy zkontrolovali všechny informace.

Celá svatba, včetně víkendové oslavy, proběhla v klidném a přátelském duchu. Všechno klaplo podle očekávání. Určitě bych rád každému doporučil jak návštěvu Hradní restaurace (chutné jídlo, stylové prostory, příjemná obsluha) na hradě Loket, tak i chaty Apartmány Forest (velké možnosti vyžití jak na chatě, tak i v okolí, čisté a zařízené pokoje, super společenská místnost, přátelští majitelé) na Kovářské. A určitě také nemůžu nezmínit vynikající fotografickou práci Ondry Kalmána., který svoje řemeslo skutečně ovládá na jedničku.

Úplně na závěr bych rád poděkoval našim nejbližším přátelům Martině, Markétě, Cupínovi a Tomášovi za krásné dárečky a příjemné společně strávené chvíle.

PS: Celou tuto akci jsme připravovali už z Austrálie od ledna 2009. Kromě svědků o ní nikdo jiný nevěděl…