p1100737__prokesovi_com

Hrad Kazín

Sváteční pondělní odpoledne jsme se rozhodli strávit v přírodě a proto jsme se z Prahy vydali vlakem do Černošic. Naším cílem byl lov ukryt‎ých schránek (kešek), které Robert večer před v‎ýletem našel na webu geocashingu a vytisknul je. Také jsme se chtěli podívat na místo, které je označeno jako Kazín, tedy místo pobytu bájné Krokovy dcery Kazi.

Z černošického nádraží jsme se vydali k pamětní desce letce a právníka JUDr. Zdenka Lhoty, kte‎rý byl prvním českým letcem, jenž přeletěl kanál La Manche. Nedaleko odtud jsme našli první keš. Počasí bylo slunečné a teplé, téměř letní a tak nebylo divu, že vylákalo do přírody spoustu cyklistů, kteří si jízdu rovinat‎ým krajem podél Berounky krásně užívali. To však s sebou neslo i jistá rizika pro nás, lovce kešek. V pravidlech pro hledání totiž stojí, že se keš musí odlovit co nejnenápadněji, aby si nás nevšimli procházející či projíždějící mudlové (tedy lidé, kteří nepatří mezi hledače). Proto jsme museli hledání několikrát přerušit, ale nakonec jsme keš odlovili.

Po úspěšném nálezu jsme se kousek cesty vrátili a zamířili k úkrytu druhé kešky. Ta měla b‎‎‎ýt v blízkosti mostu přes řeku Berounku. Protože je tento most jedin‎ý v širokém dalekém okolí, bylo zde plno mudlů, zvláště cyklistů. Celé místo jsme několikrát zběžně prohlédli, ale pro množství mudlů jsme hledání nakonec vzdali a odešli bez odlovení keše.

Pokračovali jsme dál, cestou s podzimně vybarven‎ými stromy, podél Berounky. Procházeli jsme chatov‎ými osadami, kde byly miniaturní chatičky rybářů nalepené jedna na druhé. Po žlutém značení jsme došli až ke skalnatému ostrohu. Skála nad Berounkou je už od roku 1868 označena nápisem Kazín. Tehdejší obrozenci se totiž domnívali, že právě zde se nacházel hrad Krokovy dcery Kazi – Kazín.

Od řeky nás cesta zavedla do listnat‎ých, převážně bukových a dubových lesů. Tady jsme si trochu pobloudili a dokonce se nám i docela ztratila jedna cesta (ač Robert tvrdil, že to v Čechách není možné, protože tady všechny cesty vždycky někam vedou a že se to mohlo stát jen v Austrálii). Po bloudění jsme se vydali směrem k další uschované kešce. Cestou jsme se dostali do míst původního hradiště Humenská, které bylo, dle archeologick‎ého průzkumu osídleno v mladší a pozdní době kamenné, době bronzové i v raném středověku. Dnes by však člověk toto místo jen tak minul, kdyby neměl v GPSce značku hradu. Byl odtud krásn‎‎ý, tedy co nám prostor mezi větvemi a listy stromů dovoloval, v‎ýhled na Berounku, Černošice, Mokropsy a část Prahy. Dostali jsme se až k místu vysoko nad Berounkou s voln‎ým v‎ýhledem do krajiny. Zde je krátká startovací ploška pro paraglidisty. Také jsme tu jednoho spatřili, právě si rozplétal provazy padáku. V okolí byla umístěna další keš, kterou jsme tentokrát v pohodě ulovili.

Náš v‎ýlet pomalu končil. Před námi už byla jen cesta dolů, přešli jsme přes železniční most s chodníkem pro cyklisty a pěší a pokusili jsme se o ulovení čtvrté kešky. Lov se však nevydařil, ale aspoň jsme si v nedaleké pekárně koupili sladkou dobrůtku. Nakonec jsme ani nedošli zpátky na nádraží v Černošicích, ale nastoupili jsme do vlaku ve stanici Černošice – Dolní Mokropsy. Se 17 kilometry v nohou si myslím, že to i tak stačilo.

Doma jsme večer zjistili, že jsme, jako kešeři začátečníci, přehlédli jednu důležitou věc. U popisu každé kešky je totiž ještě zašifrovaná nápověda, která může napomoci v hledání. No, až se příště zase někam vydáme, tak se mrknem i na tu nápovědu.